Kapitel 6 - The people who surround me

 

Previously on Soulmate:

 

Faith träffade sin morfar, Kayden.

Justin kom hem till henne, de kysstes.

 

Avslutning:

 

Han stod här vid min dörr och log sitt fina leende. Men vad hände nu? Han gick in och stängde dörren efter sig. Tog tag

om min midja och kysste mig. Jag satt armarna runt hans hals och kysste tillbaka. Sen slutade han och kollade på mig

med sina något för fina ögon och log. Jag log tillbaka och kysste honom igen. Han gjorde samma sak och satt sin hand

på min kind. Jag rös inombords, det här var för bra för att vara sant.

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kapitel 6 - The people who surround me

 

 

I två veckor hade jag och Justin gjort saker tillsammans. Vi hade verkligen lärt känna varandra väl och

det kändes bättre än någonting jag skulle kunna föreställa mig. Men när vi varit utanför mitt hus hade vi

inte kunnat göra saker som jag ville, jag menar kyssas och kramas offentligt, nej det kunde vi inte göra

med alla fans och paparazzi som fanns runt omkring , jag menar när vi inte än hade berättat för våra föräldrar.

Herregud vad irriterande. Jag ville slå mig själv i huvudet. Och hoppas på att mina fantasifulla tankar tog ett

stopp. Jag gjorde upp en hel historia i mitt huvud.

 

Det hade gått två veckor sen Justin kysst mig. Men inte kysst mina läppar. Han hade gett mig en kyss på kinden.

Men jag tror jag ville något mer. Kanske ville jag att han skulle ha kysst mig? Eller ville jag det? Men då skulle

allt bara gått för fort.

 

Jag satt mig ner i fåtöljen i biblioteket. Ett rum jag bara spenderade tid i när jag behövde tänka. På det lilla träbordet

bredvid mig låg min iphone. Jag tryckte på knappen för att kolla klockan. 14.38, jag hade nästan slösat ännu en dag

hemma, snart märkte jag det. 10 dagar sen han åkte. Han kanske bara hade kysst mig på kinden precis som i poolen

och han kanske bara hade menat det precis som en vän. Men de fyra dagarna innan han åkte hem till Kanada, hade

varit underbara. Vi hade pratat med varandra och verkligen förstått varandra. Han var inte en av dem kändisarna som

trodde att de kunde bete sig hur som helst bara för att folk visste vem dem var. Nej, Justin kunde uppföra sig och han

var som vilken normal person, fast snäppet bättre. Det var något, något som fick mig att tänka lite extra på honom.

Men på vilket extra litet sätt visste jag inte.

 

Idag, samma dag som Jennifer kommer hem och bara en dag kvar tills Justin också gör det. Jag gick ut från biblioteket och

in på mitt egna rum. På bordet i glas låg min dator som jag bar vidare till min säng där jag också satt mig ner.

Twitter var det första jag gick in på. Efter att ha kollat runt ett tag skrev jag ett ''tweet'' hänvisat till Jennifer.

 

 

 

Jag log i tanke på att min bästa vän äntligen hade kommit tillbaka från Australien som hon hade varit för att hjälpa sin syster

med hennes jobb.

 

Bara en kvart senare ringde det på dörren. Jag reste mig upp från sängen och rättade till den vita blusen och de ljusa jeans shortsen

jag var klädd i, och sen gick jag med raska steg mot dörren. ''Hej bästaste bäste bästa vän'' skrek Jennifer innan hon kastade sig i mina

armar. Jag blev tårögd av lycka och svarade snabbt ''Hej du med''. Samtidigt släppte vi taget om varandra och log mot varandra.

''Men hallå, vad hände med stilen'' sa Jennifer och gav ifrån sig ett fniss. Jag tittade på min välklädda vän i höga svarta shorts, vitt linne

och en kavaj. ''Jag behöver nog en uppdatering i garderoben'' svarade jag lite osäkert men började snart också små skratta. Jennifer nuddade

min axel samtidigt som hon tog sig förbi mig och sprang upp för trappan och in i mitt rum. Jag följde efter och satte mig på min obäddade säng

igen.

 

På golvet hade Jennifer lagt fram en ljus rosa klänning och bredvid en vit klänning med djupurringning både bak och fram.  Hon gick fram

till mig och skakade hela min kropp med hjälp av ett grepp om mina axlar. ''Vad är det med dig?'' Jag log mot min vän och kollade in i hennes

gröna ögon. ''Inget, jag har bara saknat din energi'' Jennifer gav ifrån sig ett lågt skratt ''Förlåt att jag inte alltid kan vara din redbull''. Nu skrattade

vi båda åt våran torra humor och jag reste mig upp ur sängen för att välja den ljus rosa klänningen.

 

''Taddaah'' Sa jag och gav ifrån mig ett flin. ''Snyggt'' Sa Jennifer och log menande. ''Dags för tjej-time at the mall!

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ett ganska kort kapitel och lite av ett mellan kapitel som behövs för att få ihop novellen. Ville gärna ha med ett kapitel där man

får se lite mer av Faith's bästa vän.

Vad tyckte ni förresten om att J&F aldrig faktiskt hade kyssts?


Kommentarer
Postat av: Ewweh

Hänger inte med, drömde hon om kyssen eller vadå?

Btw ska du fortsätta skriva eller har du slutat för uppdateringen har inte varit de bästa :P<3

2012-06-03 @ 23:02:17
URL: http://justbiebzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0