Kapitel 2 - Recognize

 

Previously on soulmate:

 

Faith hade bråttom till en brunch med sin mamma.

Hon kom på att hon hade sko skav på vägen dit och

blev tvungen att springa in på ett apotek där hon råkar

gå in i en kille.

 

Avslutningen:

 

''Jag hade förstått det, alltså att det var han … Men han var inget som jag trodde i verkligheten. Jag menar, Damon och Stefan

i The Vampire Diaries det brukar vara min typ. Eller ja, jag trodde det tills jag såg han, här, på riktigt.''

 

 

Kapitel 2 - Recognize

 

Hur han kollade på mig och varför gick inte att tyda. Och det var heller inte det som gjorde att jag trodde jag skulle tappa andan.

Utan, hans hassel nöts bruna ögon som kollade intensivt på mig och hans perfekta mun som formade ett ännu mer perfekt litet

leende.

 

Ja, Justin. Justin Bieber stod och mer eller mindre stirrade på mig. Det kanske bara hade gått en 1 minut men jag trodde att det hade

gått tio. Känslan av när allting stannar, den hade jag fått nu. Men jag fattade snart att jag stog nog också och tittade på honom minst

lika mycket som han tittade på mig så jag harklade mig och sa ännu en gång ''ursäkta'' och ''jag måste gå'' . Han svarade med ''aa,

okej, hejdå'' lite som om han inte heller visste vad han skulle säga eller som om han inte riktigt kunde få ut det han ville säga.

 

Jag gick mot kassan och ställde mig i kö efter en kvinna. I mina tankar var han fortfarande kvar, han och hans ögon. Jag hade aldrig

varit någon belieber och jag hade heller inte blivit någon just nu, men vad jag hade behövt var ett väckande.

 

- Hålla? sa kvinnan i kassan.

- Ja, dessa tack. sa jag och drog blicken från det jag fokuserat på medan jag tänkte.

 

Jag skyndar mig ut i bilen och sätter mig i framsätet.

 

- Vad för något spännande hittade du egentligen? frågade mamma

- Va? Inget. Sa jag snabbt.

 

När mamma fortsatte att köra så tog jag fram iphonen igen och fortsatte att svara på meddelandet till Miranda.

 

- Haha, okej då! Kom till mig 2 timmar innan vi ska vara där då. / F LB

 

När jag skrev till mina nya vänner valde jag att skriva alla mina initialer för att vara säker på att de visste vem det var.

Någon sekund senare fick jag ett svar.

 

- Great. Är hos dig halv åtta då! /M A

 

Brunchen var ganska seg men jag pratade lite med JoAnne och Kate som tydligen också skulle på festen. Så vi bestämde

att de också skulle mötas hos mig innan.

 

Runt halv 8

''Kom in, kom in'' sa jag till mina tre vänner som stod utanför dörren ofixade men redo för att fixa till sig inför kvällen.

Vi gick in på mitt rum och vi började alla med att ta en liten drink som min mamma fixat till oss. Så klart innehöll den

ingen alkohol utan det var en boost, en sådan man tar för att tydligen bli lite fräschare.

Vi fortsätter att fixa oss och frågar varann med hjälp att fixa håret, men sen väljer vi att var och en får ta sminket i egna

händer.

Vi väljer alla att klä oss i klänningar. Jag och JoAnne väljer att klä oss i vita klänningar medan de andra tar två färgglada

val. Min klänning är som sagt vit och väldigt enkel, den har ingen djup urringning framtill men en dragkedja där bak. Den

är inte så lång och når inte ens till halva mitt lår. Ett par beige färgade boots tycker tjejerna att jag ska matcha klänningen

med och jag ser det som ett smart val , då klacken inte överskrider 6 cm.

Jag slänger över mitt hår på min vänstra axel och vi går ner mot hallen för att ge oss iväg.

 

''Jag kör'' säger jag, lite halv stolt! Eftersom jag för inte så längesen både fått bil och körkort.

Miranda och jag sätter oss framtill, Kate och JoAnne sätter sig där bak.

 

Vädret är perfekt för att ha taket nere men klockan är snart halv 10 och det är för mörkt för att se mercedesen pärlemo vita

färg. Miranda skruvar upp volymen när hon hör att ''Drive by'' är på radion.

 

Vägen mellan mig och Jacob är inte längre än 10 minuter och efter en dels högt radio lyssnande sänker jag volymen och

börja berätta om hur jag gått in i Justin Bieber innan idag. Alla tre av mina vänner blir helt uppspelta och börja fråga om hur

han va och en massa. Men jag bara sa ett snabbt ''typ snygg''.

 

- Jacob känner väl en massa kändisar eller? säger JoAnne

- Jooooo, svarar både Miranda och Kate med många o:n.

 

När vi är framme kan vi höra musiken från Jacobs hus till och med längre ner vid gatan där vi väljer att parkera.

 

Många ögon stirrar på oss när vi går in i huset. Och det första igenkännliga ansiktet vi ser är.. Jacobs.

 

- Hej tjejer. säger Jacob och hans vän som står bredvid Jacob

- Det här är Tyler. säger Jacob.

 

Jag och Kate är de ända som står vi Jacob och Tyler för Miranda och JoAnne har redan hunnit att bege sig vidare.

Men vi hälsar på de båda killarna genom en kram även fast vi bara känner Jacob. ''Ta för er, eller gör vad ni känner för''

säger Jacob och går vidare.

 

Vi stöter på andra igenkännliga ansikten från skolan men också kända ansikten som The Big Time Rush killarna,

Ashley Benson, Kendall & Kylie Jenner och en massa fler. Men när jag slutligen kollar åt vänster ser jag Justin Bieber

stå där. Oj, tänkte jag, vad ska jag säga. Men bytte snabbt tanke och tänkte varför skulle han minnas mig?

 

Jag och Kate gick mot baren som fanns i det rummet festen hölls i. Jag stod upp men Kate satt sig på en ut av barstolarna.

Snart kände jag en hand på min axel. Jag kollar snabbt på Kate innan jag vänder mig om hennes ögon är så pass uppspärrade

så jag börjar nästan undra om dem ska ramla ut. Men utan att fatta vinken vänder jag mig om med ett förvånat leende.

Bakom mig står han. Justin Bieber.

 

- Hej, du är väl tjejen från .. säger han innan jag hinner avbruta han med…

- … från apoteket? Ja.

- Känner du Jacob? säger han

- Ja, vi går på samma skola. säger jag som svar.

 

 

Justin hade på sig en enkel outfit lite som den innan idag fast med en annan t-shirt och ingen mössa.

 

Jag började bli, lite små nervös så jag sa ett snabbt ''måste gå'' och gick med raska steg ut i trädgården av

huset. Efter mig kunde jag känna Justin och Kate's frågeteckens blickar.

 

Ute i trädgården hör jag en bekant röst skrika ''FAAAIITTHH''. Jag vänder mig mot röstens håll och ser Seth.

Inte min dag idag tänker jag när jag ler mot min glada ex-pojkvän.

 

- Det var ju riktigt längesen!

- Ja. svarade jag med inte riktigt lika glad stämma.

 

I våras, cirka Mars hade jag och Seth gjort slut, efter det hade vi heller inte pratat speciellt mycket och nu var det

mitt i sommarlovet och jag hade ju inte direkt umgåtts med han då heller.

Vi stod och snackade ett tag om det mesta, bl.a. saker vi missat i varandras liv.

Jag sa mitt tredje snabba ''måste gå'' för dagen och gick in i huset igen. Att få ha snacka med Seth kändes helt

okej men just nu skrek mitt huvud och nervösa mage efter lite alkohol. Jag gjorde inget motstånd utan drack lite.

Jag dricker aldrig för mycket, har aldrig gjort och vill nog heller aldrig göra. Jag trivdes inte med att tappa kontroll

över min kropp och helst inte in för en massa personer när man är på fest.

 

När jag går in kommer Kate nästan springandes mot mig och säger:

 

- Faith, leta upp Justin, snacka med honom. Han sa till mig att han tyckte du var den vackraste han någonsin sett.

- Okej,okej. svarar jag.

 

Jag känner mig lite yr, men ser Justin inte för långt ifrån mig och bestämmer mig för att gå dit. Men tar en liten drink

på vägen trots mitt redan illamående så tänkte jag ''lite mod för detta behövs''.

 

- Hej, förlåt om jag verkade lite för på innan.

- Det är lungt. Svarade jag, fast han hade ju inte gjort någonting ''på-igt'' kom jag snart på.

 

Vi pratade ett bra tag och jag började känna mig väldigt bekväm i hans sällskap fast fjärilarna i magen gick ju bara inte

att förneka.

Jag visste att jag var 16 och han 18 men 2 års skillnad? Det är väl ingen större skillnad.

 

Vi fortsatte att prata och jag blev mer och mer illamående fast brydde mig inte jag ville bara snacka med han ett tag till,

för snart var det dags att dra hem.

 

Miranda och JoAnne hade åkt hem och Kate smsade mig att hon också går nu. Jag anar att Justin såg sms:et eftersom hans

nästa fråga stämde in mycket bra.

 

- När ska du dra hemåt?

- Snart. eller nu typ.

- Okej, men jag är äldre än dig och får inte än dricka alkohol fast du har och jag som sagt är du yngre än mig, haha. Sa han och log

det där fina leendet igen.

- Men jag har ju min bil här.

- Jag kan köra dig hem om du vill och sen tar jag bara en taxi hem från dig. Vart bor du ? sa han

 

Jag berättade vägen och snart satt vi i bilen och jag kände hur den började rulla och inte så långt därefter så var allting svart.

 

Jag vaknade morgonen därpå av att jag blev bländad av solen. På bordet i mitt rum låg en lapp:

 

Hemma igen på Fredag. Glöm inte tacka pojken som körde hem dig och bar in dig till ditt rum.

Vild natt … Det hoppas jag inte repeteras. / Mamma.

 

Samtidigt som jag var lite små ledsen för att jag skulle vara hemma själv till fredag så var jag också glad. Ofta Justin bar in mig?

Jag log lite för mig själv och hörde sen iphonen plinga till.

 

På skärmen stod det ''Justin Bieber''. Jag öppnade snabbt meddelandet:

 

Hoppas du mår bra idag, jag la in mitt nummer i din mobil. Undrar i fall du vill

ses idag sweetie ? / xx Justin

 

Fjärilarna från gårdagen var tillbaka och jag var helt ivrig och ville bara ställa mig upp för att hoppa runt. Men huvudvärken

sa emot.

 

Jag mår helt okej. Vill du ses hos mig för du vet ju redan vart jag bor. / xx Faith

 

Svaret kom snabbare än vad jag trott.

 

Ja, jag är där om 10 minuter. xx Justin

 

10 minuter ?

 

 

-----------------------------------------------------

 

Så vad tycker ni ? En aning tråkigt nu i början kanske men men.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0