Kapitel 3 - What happens by the pool stays by the pool

Previously on Soulmate:

 

Faith och hennes tre vänner drog till en fest hos Jacob.  (Miranda,Kate,JoAnne)

På festen träffade hon på Justin igen och även sitt ex, Seth.

Hon och Justin pratade ett tag men Faith var en aning full och blev sedan hem

körd av Justin.

 

Avslutning:

På skärmen stod det ''Justin Bieber''. Jag öppnade snabbt meddelandet:

 

Hoppas du mår bra idag, jag la in mitt nummer i din mobil. Undrar i fall du vill

ses idag sweetie ? / xx Justin

 

Fjärilarna från gårdagen var tillbaka och jag var helt ivrig och ville bara ställa mig upp för att hoppa runt. Men huvudvärken

sa emot.

 

Jag mår helt okej. Vill du ses hos mig för du vet ju redan vart jag bor. / xx Faith

 

Svaret kom snabbare än vad jag trott.

 

Ja, jag är där om 10 minuter. xx Justin

 

10 minuter ?

 

---------------------------------------------------------------

 

Kapitel 3 - What happens by the pool stays by the pool

Jag fick en aning panik 10 minuter liksom … vilken normal människa hinner fixa sig under de enstaka minuterna?

Snabbt sprang jag mot mitt badrum och hoppade in i duschen nästan lika snabbt som jag gick ut igen. Jag hann heller

inte duscha håret idag, men borstade ut det snabbt och tog mig vidare mot min garderob. Istället för att tänka tog jag

bara första bästa, ett par vita shorts med hög midja som var lite slitna och en långärmad tröja i brunt med små blommor

på. Ryggen på tröjan var ganska öppen men jag valde ändå inte att sätta på mig någon kofta istället tog jag fram skorna

jag haft på festen igår och ställde fram dem i fall vi skulle gå ut.

 

Jag hade för ovanlighetens skull varit riktigt snabb med att fixa mig och hade till och med hunnit locka till håret samt göra

en naturlig bas sminkning.

 

Med bara 2 minuter kvar tills Justin skulle komma sprang jag ner till hallen och satt mig på trappan för att vänta.

Lite nervös kände jag mig ,igår hade jag ju trots allt druckit för att hålla modet uppe så att jag kunde hålla igång

en någorlunda intressant konversation. Men alkohol och dess följder var inte två saker jag och min kropp gick hand i hand

med.

 

*Pling  Pling*

 

Jag hörde dörrklockan ringa och kunde se Justin's skugga i dörren men jag gick in i köket snabbt och vände genast för att det

inte skulle verka som om jag faktiskt hade suttit framför dörren och väntat på att han skulle komma.

 

- Hej vad fin du är! Sa Justin när jag öppnade dörren.

- Haha, tycker du? Svarade jag eftersom jag redan visste att jag börjat rodna.

- Absolut!

- Kom in! Sa jag.

 

Justin gick in och jag stängde dörren, sen vände han sig mot mig och sa ''ursäkta att jag inte hälsade riktigt'' och sen gav han mig en kram.

Jag satt händerna på hans rygg och röda t-shirt som han hade matchat med ett par svarta jeans. Egentligen ville jag inte släppa honom, hans

hud var så varm och jag kunde verkligen ha stannat där i hans famn för alltid.

Sen började vi båda samtidigt släppa taget och jag gav mig ifrån ett tyst litet ''thihi'' och Justin log sitt fina leende igen.

 

- Vill du ha något att dricka ? sa jag

- Visst.

 

Vi gick in mot köket och satt oss på varsin barstol. Jag gav honom ett glas med juice och vi började prata om lite allt möjligt. Men bestämde

oss efter ett tag att gå ut till min pool. Jag gick och bytte om på mitt rum till en bikini och Justin hämtade sina badkläder i sin bil och gjorde

samma sak.

 

När jag gick ut i trädgården satt redan Justin i en ut av solstolarna och drog snabbt blicken från vad han än tittat på till mig och började kolla

på mig från tå till topp. Faktiskt var jag inte alls säker på ifall det var en ''jag-gillar-det-jag-ser'' min eller något annat. Jag la mig ner på solstolen

bredvid Justin och han gav mig ännu en blick med vad jag tror var ett leende. Jag satt handen på pannan för att tyda det fina leendet. ''Ehhmmm…

nämnde jag att du var fin'' sa han. Min generade min med alldeles för röda kinder kom snabbt fram igen och jag sa ett snabbt ''tack'' och kollade sen

mot poolen.

 

- Ska vi ta ett dopp ? sa jag

- Bara om jag får putta i dig. sa Justin och blinkade med ena ögat.

- Vi får väl se vem som puttar i vem.

Vi båda gick mot pool kanten och jag tog lite sats för att kunna putta i Justin. Men han tog snabbt tag i mig och drog ner mig med. Jag gav ifrån mig

ett skrik innan vi båda mötte den något kalla vatten ytan. Snabbt simmade jag upp igen men Justin simmade från botten och tog tag i båda mina vader

och fortsatte hela vägen upp mot ytan. Jag rös i hela kroppen men det var en härlig rysning jag blev nästan lite ivrig och när han satt sin händer runt

min midja och tog upp sitt huvud och log lite sexigt mot mig kunde jag inte motstå att jag mer än någonsin ville kyssa honom. Jag blev rädd att jag inte

skulle kunna behärska mig så jag kollade snabbt åt sidan och Justin kysste mig på kinden. Jag vände mig tillbaks mot honom och log. Men det kändes

som om det var inte alltför längesen någon kysst mig på kinden och jag tänkte tillbaka till gårdagen som jag inte mindes så mycket från. Ett skrik hördes från

husets altan dörr.

 

- Hallåå, Faaiithh ?

 

Snabbt vände jag huvudet mot dörren där …

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Vänta? Vem står vid dörren? Ska det bli lite mer Justin och Faith eller?

Tyckte ni om kapitlet? Kommentera!


Kommentarer
Postat av: annnnabiiieeber

Faaan vad bra, älskar hur du skriver! Lääängtar tills kapitel 4 kommer ut! Och ååhhee vem är det som står där! Im liking the justin and faith action !

2012-04-26 @ 17:48:17
Postat av: Thewifeofbieber

Så sjukt bra kapitel, ville inte att de skulle ta slut!

2012-04-26 @ 17:49:01
Postat av: DaninaTesch

Guud vad bra man kan leva sig in i dina kapitel! älskar hur du skriver fortsätt så! När kommer kapitel 4?

2012-04-26 @ 17:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0