Kapitel 5 - Apoligize and start over

 

Previously on Soulmate:

Det är 2 veckor senare och

Faith berättar hur hon känner

för både Justin och Seth, men

berättar det inför Seth också.

Avslutning:

Seth vände sig om och bara gick. Ut i regnet och bort från mitt hus. Jag tog upp min iphone snabbt från min ficka och

skrev två sms:

Till Seth:

Förlåt,Förlåt,Förlåt!

Till Jennifer:

Jag tror jag behöver min bästaste vän…

 

------------------------------------------------------------------------------

 

Kapitel 5 - Apoligize and start over

 

 

Igår hade jag pratat med Jennifer i en evighet, eller ända tills jag somnat.

Jag visste vad jag skulle göra och steg ett var redan avklarat: Lägga Seth åt sidan.

 

Idag var det en ny dag och t.om. en måndag. Jag hade klätt på mig, sminkat mig och

även plattat mitt hår.

 

Nu var jag på väg till en restaurang där jag skulle möta upp min morfar, eller Kayden som

han föredrar att bli kallad.

 

Jag gick ur bilen och en som jobbade på restaurangen tog emot nycklarna och körde iväg för

att parkera den.

 

Inne i restaurangen möttes jag av Kayden's assistent som visade mig till VIP rummet där Kayden var.

 

- Elegant och bra klädval. Sa assistenten

- Tack, sa jag. Och kollade på min tajta grå/blå klänning och svarta kavaj jag hade på mig.

''God förmiddag'' sa Kayden, och nickade mot mig och stolen. Jag satt mig ner och svarade samma sak.

Vi åt lunch och pratade om lite allt möjligt men framförallt skolan.

Efter ett tag tog Kayden upp en papperspåse som hade legat på golvet hela tiden. Han tog ut lådan ur den

och gav den till mig ''Från Laurel'' sa han. Hon skickade den genom mig så att den säkert kom fram.

Jag tittade på lådan, den var vit med en svart text som sa ''Dolce & Gabbana''.

 

- Så du och mormor pratar med varandra. Sa jag glatt men ändå lite förvånat. De hade inte varit sams sen de

hade skilts, och det var innan jag föddes.

- Nej, bara när det gäller dig och din mor. Svarade Kayden.

 

Jag nickade och återgick till att öppna lådan, i den låg en vit vacker klänning med ett mönster på tyget, eller var den virkad?

Nej, jag var lite osäker men den var så vacker och jag visste att den var i från den senaste kollektionen. Jag log och la ner

den i lådan igen.

 

Kayden harklade sig och ursäktade sig. Jag besvarade hans ursäkt och sa att det var okej, för jag också var tvungen att

gå. Men det var egentligen inte sant. Jag hade inget som väntade mig hemma.

 

Jag gick in i bilen och tog upp min iphone ur den svarta kuvertväskan jag hade burit med mig. Ett djupt andetag senare så

skickade jag iväg ett sms som befann sig på den patetiska sidan.

 

Hej och förlåt, att jag inte hört av mig. Hade jätte kul med dig även om det var 2 veckor sen. Jag vet.

Men jag och Seth, är inget. Det blev bara komplicerat och fel.

Och om du inte vill svara är det okej, jag förstår. Men jag hoppas du ändå gör det. / xx Faith

 

Fick upp nycklarna och öppnade dörren, fortfarande inget svar. Istället gick jag upp på mitt rum och satt på mig den nya klänningen,

den var helt perfekt, jag bytte också skor till ett par ljusbruna med nitar på. Sen kollade jag mig i spegeln och tog på mig en guldig

klocka. Perfekt! Tänkte jag men perfekt för vad? Jag hade ingenstans att gå, fast det kändes ändå bra att känna sig så fin.

 

Pling * Pling *

 

Hörde jag dörrklockan ringa, jag sprang så snabbt jag kunde med mina klackar. Sen öppnade jag dörren.

 

- Wow, vad fin du är! Stör jag? Jag menar ska du iväg? sa Justin något nervöst.

- NejNej, sa jag minst lika nervöst. Han kanske inte hade svarat på mitt meddelande men det här var så mycket bättre.

Han stod här vid min dörr och log sitt fina leende. Men vad hände nu? Han gick in och stängde dörren efter sig. Tog tag

om min midja och kysste mig. Jag satt armarna runt hans hals och kysste tillbaka. Sen slutade han och kollade på mig

med sina något för fina ögon och log. Jag log tillbaka och kysste honom igen. Han gjorde samma sak och satt sin hand

på min kind. Jag rös inombords, det här var för bra för att vara sant.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kommentera.


Kommentarer
Postat av: Madicken

har länkat dig nu :)

2012-04-29 @ 18:16:28
URL: http://alwaysbieberfever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0